:::

Jumaat, 24 September 2010

Movie: Magika

filem komedi dan fantasi diterbitkan oleh KRU Studios...  Syarikat terbitan yang saya sgt2 suka.. sbb filemnya kebanyakan berunsurkan CGI... yang menarik... tahniah kepada 3 beradik yang telah berjaya memajukan KRU Studios sekarang ini sebagai satu syarikat terbitan filem yg kreatif...



Ayu dan Malik, dua sibblings akan melalui saat tergelap mereka hidup ketika ibu tercinta mereka saja meninggal. Malik merasa begitu tertekan percaya ia adalah punca utama kematian ibunya.Dalam salah satu malam hari selepas bertengkar dengan adiknya, Malik pergi untuk berjalan-jalan di hutan. Pada dan dia pergi sampai dia menyedari bahawa dia tersesat dan saat berikutnya, ia muncul di dimensi lain yang disebut Magika.
Bukan saja ia mendapatkan dirinya kalah, ia ditangkap oleh Nenek Kebayan dan pengikut-nya, Awang Kenit. Dia sekarang dikenakan untuk digunakan sebagai sebuah percubaan oleh Nenek Kebayan untuk menghasilkan Essence of Youth terbuat dari air mata anak manusia. Setelah mendengar Malik teriakan minta tolong, Ayu bergegas untuk membantu kakaknya dan dia juga tersedot di tanah Magika mistik.
Ayu harus menanggung pelbagai jenis cabaran dan halangan dalam mencari dan untuk menyelamatkan kakaknya dalam perjalanan di dunia Magika. Dan begitu memulakan pertemuan kedua-dua saudara kandung dengan pahlawan Melayu yang terkenal dan mitos seperti Badang, Naga dari Tasik chini, Nenek Kebayan, Puteri Bunian, Pak Pandir, Hang Tuah dan Laskar Melaka, Puteri Gunung Ledang, Bawang Putih dan banyak lagiaksara. Ironi itu, semua watak ini benar-benar bernyanyi dalam perbualan mereka dengan satu sama lain!
Akankah Ayu mampu menyelamatkan Malik dan meninggalkan tanah mistik Magika? Apa yang terjadi pada Badang, Nenek Kebayan dan watak lain di Magika? Malik akan mampu mengatasi dilema di atas kematian ibunya? Datang dan Magika menonton filem yang ditakdirkan untuk menjadi sebuah fenomenal dalam industri filem tempatan sementara sudah menetapkan nota menjadi filem muzikal pertama tempatan dan itu akan mencapai pawagam kita pada tahun 2010.



Genre:
Musical
Status:
In Cinemas 23rd Sept 2010 
Director:
Edry Abdul Halim
Language:
Bahasa Malaysia


Cast:
Aznil Hj Nawawi, Diana Danielle,
Fimie Don, M. Nasir, Mawi,
Maya Karin, Nabil, Ning Baizura,
Sharifah Aleya, Sharifah Amani,
Vanidah Imran, Ziana Zain

SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA!! JGN LUPA JADI FOLLOWER... & TINGGALKAN KOMEN!!!

Intense Debate Comments

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails