:::

Selasa, 19 Oktober 2010

Keyboard elastik

Keyboard adalah suatu alat yang penting dan asas pada semua komputer mahupun laptop/komputer riba. sekarang ini keyboard mempunyai pelbagai jenama yg boleh kita dapati dengan harga yang murah mahu pun mahal. setiap keboard mempunyai ciri tersendiri yg membuatkan pengguna merasa selesa. jika dulu keyboard saiz ketebalannya terlalu tebal dan keselesaan unutk menekan tiap-tiap kekunci kurang selesa, namun sekarang sudah mempunyai keyboard yang selesa yang membolahkan anda menekannya tanpa gangguan atau kesilapan semasa menekan butang jika hendak dibandingkan dengan keyboard komputer jenis lama.

semakin lama semakin bagus teknologi dicipta dengan pelbagai ciri tambahan seperti kenkunci pintas memudahkan anda kendali sistem komputer dengan cepat.

selain dari keyboard yang biasa, saya ingin menceritakan tentang keyboard yang agak baru diperkenalkan dan dijual dipasaran iaitu keyboard elastik. keyboard elastik adalah keyboard yang lembut yang mempunyai ciri luaran yang berbeza berbanding ciri luaran jenis keyboard sebelum ini. keyboard ini mudah disimpan di tempat yg sempit kerana la mudah dilipat dan dibawa kemana-mana dan ia mempunyai daya tahan yang lasak. tidak mudah rosak apabila dihempaskan kebawah. dan ada jenis yang boleh terkena air atau dikatakan kalis air... keyboard ini amat selesa digunakan kerana ia tidak mempunyai bunyi apabila anda senang menekan. jika anda hendak dapatkan keyboard sebegini, cari yang betul-betul mengikut keselesaan anda atau jenama yang sepatutnya. keyboard sebegini kadangkala mempunyai masaalah apabila anda menekan butang, butang yang anda tekan itu ketat sedikit.. saya ingatkan anda supaya belilah keyboard yang selesa digunakan kerana ia membolehkan anda menjadi lebih cekap mengendalikan keyboard dan tidak memenatkan tangan anda!!

SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA!! JGN LUPA JADI FOLLOWER... & TINGGALKAN KOMEN!!!

Intense Debate Comments

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails